ابزارهای برگزاری و دسترسی به وبينارها
آموزش کسب و کار, کسب درآمد اینترنتی، استخدام، کنکور
آموزش کسب و کار, کسب درآمد,کسب درآمد اینترنتی , استخدام، کاریابی، کنکور و دانشگاه

انواع ابزارهای برگزاری و دسترسی به وبينارها

پلتفرم‌های زیادی ایجاد شده‌اند که به کمک آن‌ها می‌توان به وبينارهای مختلف ملحق شد. از جمله شناخته‌شده‌ترین بسترهای ورود به وبينارها به قرار زیر هستند:

  • Google Hangouts

نرم‌افزار Google Hangouts مانند دیگر سرویس‌های ارائه شده توسط گوگل از بیشترین کاربرد و محبوبیت در بین کاربران اینترنتی برخوردار است. این نرم‌افزار نیز یکی از آسان‌ترین و سریع‌ترین راه ممکن برای برگزاری و شرکت در وبينارهای مختلف است. امکان اشتراک‌گذاری انواع فایل، تماس‌های صوتی و تصویری، چت و ایجاد گروه از امکانات این نرم‌افزار هستند.

  • ادوبی کانکت (Adobe Connect)

ادوبی‌کانکت نیز یکی دیگر ابزارهای محبوب برای برگزاری و پیوستن به رویداد‌های آنلاین است که توسط کمپانی ادوبی ارائه شده است.

برای استفاده از این سرویس می‌توانید هم از نسخه ویندوز و هم از نسخه اندروید یا IOS آن برای ورود به وبينارهای مختلف استفاده کنید. استفاده اولیه از ادوبی‌کانکت رایگان است اما برای بهره بردن از امکانات بیشتر آن نیاز به نصب افزونه خواهید داشت.

  • اسکای‌روم (SkyRoom)

اسکای‌روم یک سرویس بومی است که برای کاربران ایرانی ایجاد شده تا بتوانند به ‌راحتی کلاس‌های آنلاین برگزار کرده یا از آن‌ها استفاده کنند. برای استفاده از امکانات زیاد اسکای‌روم تنها کافیست به سایت آن (skyroom.online) وارد شوید، حساب کاربری ایجاد کنید و یکی از پلن‌های آن را خریداری کنید.

در واقع در اسکای‌روم نیاز به نصب هیچ نرم‌افزار، اپلیکیشن یا افزونه‌ای ندارید. معمولاً برنامه‌های جهانی وبينار زبان فارسی را پشتیبانی نمی‌کنند و کاربران ایرانی مجبور می‌شوند در چت‌باکس‌ها به صورت فینگلیش تایپ کنند. این محدودیت در اسکای‌روم وجود ندارد.

  • ZOOM

زوم نیز نرم‌افزار دیگری است که برای برگزاری اولین وبينار شما بسیار به‌صرفه است. استفاده از آن رایگان است و در اولین تجربه خود با زوم می‌توانید تا ۱۰۰ نفر را در وبينار خود تا ۴۰ دقیقه آموزش دهید.

  • Cisco WebEx

سیسکووبیکس یکی از حرفه‌ای‌ترین بسترهای برگزاری وبينار در سطح جهان است. این نرم‌افزار علاوه بر قابلیت‌های عمومی، امکان نظرسنجی، برگزاری آزمون، اجرای برنامه، اشتراک‌گذاری یادداشت‌ها و ….. را نیز برای کاربران خود مهیا کرده است.

  • BigBlueButton

بیگ‌بلو‌باتوون یک نرم‌افزار کدباز (Open Source) است که برای آموزش‌های الکترونیکی ایجاد شده است. این نرم‌افزار نیز تمام قابلیت‌های برگزاری وبینار و متصل شدن به آن را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

  • WebinarJam

وبينارجم یکی دیگر از برنامه‌های برگزاری و ورود به وبينارهاست که می‌تواند این امکان را به شما بدهد تا شرکت‌کنندگان وبينار خود را به صورت کامل کنترل کنید.

گزینه‌هایی که معرفی کردیم، بهترین و محبوب‌ترین سرویس‌هایی هستند که می‌توانید از آن‌ها برای برگزاری وبينار شخصی خود یا شرکت در وبینار دیگران استفاده کنید. معمولاً استفاده اولیه از این برنامه‌ها رایگان است اما امکانات نسخه رایگان محدود است. برای دسترسی به ویژگی‌های برتر این سرویس‌ها باید پلن‌های حرفه‌ای آن‌ها را بسته به شرایط و نیاز خود خریداری کنید.

 

در حال حاضر اسکای‌روم بیشترین کاربرد را در بین کاربران ایرانی دارد. در صفحه اول سایت اسکای‌روم، فیلم آموزش مربوط به تمام قسمت‌های آن وجود دارد و استفاده آزمایشی پنج روزه از آن رایگان است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 21 آذر 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست